dissabte, 15 de gener del 2011

Dubidubidú, puja a l'avió!!

Dijous 13 de Gener,

08:30h Surto de casa camí a l'aeroport. El meu vol a Lisboa surt a un quart de dotze, però m'agrada anar amb temps, que mai se sap què passa amb el trànsit.

09:45h Arribo a l'aeroport del Prat. Tindré temps de fer un cafetó abans d'embarcar

10:45h Embarquem. L'avió es de Portugalia. Un avió petit, un Embraer ERJ 145, m'assec en un seient que és a l'hora finestra i passadís



11:30h Ens enlairem cap a Lisboa, amb un quart d'horeta de retard. Acceptable

13:30h (no passo a hora portuguesa, per no liar-vos) Primer intent d'aterrar a Lisboa. La ciutat és coberta per la boira, des de dalt, la imatge és impressionant. Travessem la boira i, en un moment donat, ens tornem a enlairar

13:50h Segon intent. Aquest cop arribo a veure la pista des de la finestra. Literalment estem a 3 metres de tocar al terre, i la comandant no ho veu clar (o s'acollona, com preferiu) i s'enlaira de nou. Ens comuniquen immediatament que aquest model d'avió no pot aterrar sense risc, i que ens encaminem cap a Faro, a esperar "literalment" que escampi la boira.

14:25h Aterrem a Faro sense problemes. Mira! No hi havia estat mai a Faro! Bonic aeroport. Tiro de blackberry per començar a anul.lar cites a Lisboa. Dinar cancel.lat, reunió de les 16h passada a demà a primera hora. La reunió de les 18h, de moment no la toquem, a veure si hi ha sort

15:00h Ens diuen que en mitja horeta sortirem cap a Lisboa. Creuem els dits!

16:10h Una hora i deu minuts després (mitja horeta portuguesa) ens diuen que marxem. Jo passo de la postura "dret amb el cap encongit" a la postura "assegut amb el cap recte"

16:35h Després d'una nova espera, l'avió s'enlaira cap a Lisboa

16:55h Veig el panorama de Lisboa des de dalt. No ha canviat absolutament res! El cotó fluix té la mateixa pinta. Igual la comandant s'ha envalentonat...

17:15h Aterratge a Lisboa!! Aquest cop sí. En les mateixes condicions de les altres dues vegades, l'avió (o avioneta) ha aterrat. Aplaudiments sonors.

17:35h Pujo al taxi. Arribaré just, i sense dinar, a la reunió de les 18h

18:00h Arribo al meu destí. Viatge d'anada, des de casa al meu destí, 9h30min.


Divendres 14 de Gener,


15:15h Després de tres reunions, la darrera en un dinar, m'acompanyen en cotxe a l'Aeroport de Lisboa. El vol surt a les 17:25, ja sabeu que m'agrada anar amb temps


15:45h Em deixen a l'aeroport, m'acomiado. Només entrar veig que el meu vol porta 1 hora de retard. Està clar que aquesta setmana he trepitjat m...

16:30h Prenc una aigua, xatejo amb els meus fills per avisar a casa que arribaré justet a l'hora de sopar, i espero davant la porta d'embarcament

18:00h Embarquem. Bé, sembla que avui no hi haurà problemes amb la boira. Anem en un Airbus de la TAP, tres seients per banda, i jo al passadís


18:30h El comandant ens anuncia un petit problema tècnic sense importància amb l'aire condicionat de l'avió. Sembla que trigarem una miqueta en marxar

18:45h Després d'una visita ràpida de dos tècnics, ens diuen que el problema està solucionat. Cinc minuts després, l'avió comença a rodar cap a la pista d'enlairament

19:00h Mitja volta, l'avió torna cap al finger

19:15h Ens expliquen que no estava arreglat, i que ho han de tornar a revisar. A aquesta hora hauriem d'estar aterrant a Barcelona

19:45h Després de diverses visites més dels tècnics, ens informen que cal canviar una peça, i que ens l'estan portant. Diuen que serà cosa de 10 minutets (portuguesos, em temo...)

20:15h Ens diuen que ja han canviat la peça (els 10 minuts portuguesos eren 30), però que ara cal repostar benzina, o querosè, o el que sigui, sembla que amb les voltes que hem donat per l'aeroport ja no queda combustible per a arribar a Barcelona (no sabia que els avions "al ralentí" gastaven tant)

20:40h Ens diuen que ja hem repostat, que estem a l'espera d'un nou pla de vol per marxar

20:50h L'assafatu (o assistent de vol) diu dues paraules màgiques "nosh vamosh", amb un accent propi del Bruno Oró imitant al Cristiano al Crackòvia. Sona angelical...

21:05h Un quart d'hora després del "nosh vamosh" realment l'avió comença a moure's

21:20h Tres hores i 55 minuts després de l'hora prevista, l'Airbus de TAP s'enlaira entre la boira portuguesa

22:45h Tres hores i 30 minuts després de l'hora prevista aterrem a Barcelona (parèntesi: com pot ser que, quan els interessa, els avions vagin més de pressa del previst? Tenen "hiperespacio", com els jocs dels "asteroides" de quan jo era un crio?)

23:15h Després d'un llarg passeig dins l'avió per les pistes del Prat, per a poder arribar al finger, per si no n'haviem tingut prou, i d'una passejadeta des de la porta més llunyana possible a la sortida, arribo al parking i pujo al cotxe. Cap a casa!

00:00h Just a la mitjanit, arribo a casa, sense sopar, és clar! Viatge de tornada, des del restaurant de Lisboa a casa: 8h45min.

Temps total viatjant: 18 hores i 15 minuts.
Temps total de feina: 2 hores Dijous i 5 hores Divendres.
M'encanta quan els meus amics em diuen: "Quina sort! Tens una feina on pots viatjar, conèixer món, menjar a restaurants, dormir en hotels...".