dilluns, 13 de setembre del 2010

Low Cost

A primers d'Octubre marxo de viatge de negocis cap a una bonica ciutat europea. He estat mirant opcions i resulta que la millor opció és una companyia "low-cost", que surt del Prat i em deixa en un segon aeroport, un xic més lluny de la ciutat en qüestió.

Quan he anat a emetre el bitllet m'ha preguntat si penso facturar maleta. La veritat és que encara no ho havia decidit, perquè haig de passar allà dues nits, i aquesta és una d'aquelles coses que m'agrada decidir a darrera hora: quan sé el fred que farà, si haig d'anar d'esport o amb vestit i corbata, etc. Bé, he hagut de decidir-ho depressa i corrents perquè la tarifa canviava i he decidit que m'arrisco i duré només maleta de mà.

Quan ja creia que havia acabat, m'ha preguntat si volia comprar l'opció "speedy boarding". Collons! Sona un pèl agressiu, però m'he informat convenientment, i resulta que, per uns 9 Euros per trajecte, et dóna l'opció de "colar-te" i embarcar el primer, i així pots triar lloc, i col.locar l'equipatge abans que ningú. De cop m'he imaginat la resta de la gent. fent cua a la porta d'embarcament, mirant-me amb cara d'odi: "-Mira aquest enxufat! Colant-se pel morro, i jo porto mitja hora fent cua davant la porta...!"

Què faig? El bitllet val més de 200 Euros anar i tornar (low cost? On el veuen el "low"?), per 18 "cotxinos" Euros tinc el privilegi de col.locar la maleta sense problemes i triar el seient que vull,... I a la merda amb les cares dels ciutadans de a peu que realment han expremut el low cost fins al final. Endevineu què he fet?

Doncs sí, ja us explicaré el què se sent veient més de cent persones amb ulls d'odi. Crec que faré veure que parlo pel mòbil...

2 comentaris:

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

I si els altres 100 viatgers també han pagat el suplement i resulta que quedes l'últim? :-)

Això em recorda Port Aventura: hi ha cues perquè la mateixa organització les provoca permetent que pagant el doble et puguis colar una i altra vegada.

Si no hi hagués aquesta cua "ràpida", segur que tots podríem pujar sense tanta cua a totes les atraccions.

Ah!, i si tinguessin un aforament limitat raonable!

Martí ha dit...

Víctor,

Estic segur que molta gent farà com jo. T'imagines que jo no ho pago i socs dels pocs que no podem pujar fins al final? La cara de tonto que em quedaria?
Salut!